Promocje internetowe
Promocja jest to zbiór środków, za pomocą których przedsiębiorstwo lub sprzedawca komunikuje się z rynkiem, czyli przekazuje informacje o swojej działalności lub konkretnych produktach i usługach.
Aby nawiązać kontakt, przedsiębiorstwo uruchamia cały system działań, których celem jest rozpoznanie i trafienie w potrzeby potencjalnych klientów i zachęcenie ich do nabycia danego dobra, a także wytworzenie pozytywnego wizerunku produktu i firmy oraz utrwalanie go.
Aby działania promocyjne były skuteczne, konieczne jest zorganizowanie odpowiedniego systemu informacyjnego, zwanego systemem promocji. Zapewnia on dwukierunkowy przepływ informacji na linii producent – pośrednicy – konsumenci. Dzięki systemowi promocji powstaje sprzężenie zwrotne, dzięki któremu wysyłający informacje może obserwować reakcje adresata na wysyłane bodźce. Firma otrzymuje w ten sposób odpowiedź na realizowane przez siebie działania.
KANAŁ KOMUNIKACYJNY
Aby przekaz dotarł do odbiorcy, musi istnieć kanał komunikacyjny, przez który przekaz jest wysyłany. Najczęściej wykorzystuje się tu wszelkie źródła masowego przekazu. Poprzez kanał komunikacyjny informacja (głos, hasło, rysunek czy film) dociera do odbiorcy, który ją odczytuje lub nie. Przekaz może być niezrozumiały z wielu powodów. Przyczyną mogą być zakłócenia występujące w kanale komunikacyjnym albo też może się okazać, że inna firma przygotowała lepszy przekaz i przez to nasz pozostaje niezauważony.
Kanały komunikacyjne dzieli się na oficjalne i nieoficjalne. Oficjalne związane są głównie z różnego rodzaju reklamą (prasową, telewizyjną, radiową). Nieoficjalne to tak zwane informacje podawane z ust do ust, krążące między klientami.
Dodaj komentarz